vr. mrt 29th, 2024

5 thoughts on “Drenthe College in Assen

1. slechte begeleiding, slechte voorlichting

Vreselijke ongeorganiseerde school. Volgde zelf de BBL opleiding detailhandel, en ben nergens in begeleid. de docenten zijn allemaal heel aardig maar houden zich absoluut niet aan hun woord. Ik begrijp dat mensen vaak negatief zijn over een school als ze er zelf ook niets voor doen, maar dat is bij mij echt niet het geval. Niveau 3 heb ik in een jaar af weten te ronden en ook mijn diploma behaald. Omdat ik mijn diploma nog niet had (omdat deze te laat aangevraagd was) kon ik pas in april officieel beginnen aan niveau 4. Bleek achteraf dat ik met mijn vmboTL diploma helemaal geen niveau 3 had hoeven doen, en heb ik dus voor niets schoolgeld betaald. ook kom ik nu niet meer in aanmerking voor studiefinanciering omdat dat nu een leenstelsel is. Als ik meteen niveau 4 had mogen doen, had ik later geen studieschuld gehad. erg slechte school, met hele slechte voorlichting. inmiddels heb ik beide diploma’s. Maar wel een school om snel te vergeten.

2. nachtmerrie

Verschrikkelijke school. Ik deed de opleiding saw. Ze raken alle belangrijke papieren regelmatig van je kwijt. En niemand weet volgens mij waar ze mee bezig zijn. Slechte lessen, in de lessen bespreek je zelden dingen waar je ook echt wat aan hebt. Meeste stof wordt gewoon domweg je voorgelezen uit het boek! En als je dan vragen hebt, hebben ze geen antwoord, omdat dat niet in het boek staat.. of ter wel: zelf weten ze niks. Met veel pijn en moeite en een paar keer flink schelden en duidelijkheid eisen heb ik mijn diploma na een half jaar verlenging gehaald. Mijn advies: niet heen gaan! Je komt er zonder diploma of overspannen er weer vanaf.

3. Slecht

Verschrikkelijke begeleiding en de docenten hebben soms zelf geeneens een idee waar ze het over hebben dus snijden ze maar een onderwerp aan die niet met de les te maken heeft.

Ik ben na 2 maanden van deze verschrikkelijke school af gegaan.

4. slechte school met slechte lessen.

Vreselijke school! De sfeer is dan wel positief maar over de rest ben ik niet te spreken. Ik heb zelf detailhandel BBL gestudeerd op het Drenthe College, de leraren gaven amper les en waren meestal ook afwezig. De stagebegeleider kwam meerdere keren te laat op mijn stage adres, en soms ook helemaal niet. De opdrachten die ik moest maken, kon ik net zo goed thuis doen. Was 1 dag in de week school die ik beter ergens anders aan kon besteden.

5. Netjes gebouw

Een gezellige school, maar dat moet je het wel zelf maken met je medeleerlingen. Mooi, nieuw gebouw, toiletten altijd netjes schoon. Docenten vertellen wat je moet doen, en daarna krijg je niks meer te horen. Sommige docenten kunnen het lesgeven niet aan, die staan voor je gevoel voor de klas omdat er een docententekort is ofzo. Bij de opleiding die ik doe (htv+) zitten wel leuke praktijkoefeningen zoals een Bijstandseenheid (KM) en Mobiele eenheid oefening. Als er lessen uitvallen hoor je dat niet altijd van te voren, soms kom je op school voor 2 uurtjes les terwijl je er 6 hoort te hebben en vertellen ze je dan pas dat de lessen uitvallen.