vr. apr 26th, 2024

5 thoughts on “Stenden Hogeschool in Emmen

1. Sfeer is goed. Onderwijskwaliteit is gewoon matig,dit komt voornamelijk door het slechte organisatiestructuur(Op verschillende niveaus) binnen Stenden Hogeschool en onkunde van de docenten.Voorbereiding op de beroepsloopbaan is heel slecht, je wordt in je eerste jaar voorgelicht op je loopbaan en het overig 3 jaar krijg je bijna geen voorbereiding op je beroepsloopbaan.Tevens heeft Stenden Hogeschool heel slecht contact met lokale ondernemingen.

2. Leuk gebouw, bijna alles is nieuw. Goede individuele begeleiding, zodat je jouw eigen belangstelling naar voren kunt brengen. Het is opzich een goede school, maar de organisatie kan wel wat beter.

3. De school heeft een geweldige informatica opleiding, het is altijd duidelijk waar en wanneer je les hebt via het rooster ook al kan dit nog per dag verschillen. De docenten begeleiden je goed tijdens de opleiding en ze zijn ook veel uren aanwezig, de docenten leren je kennen bij naam, dit maakt de school ook persoonlijker. Je wordt goed voorbereid op het beroepsleven met de projecten en de informatie dagen zoals het HBO-ICT job event (onderdeel vanaf het 2de jaar) die jaarlijks plaatsvind.

4. Ik zit op dit moment in het vierde jaar van mijn opleiding International Business and Languages op Stenden Hogeschool in Emmen. Ik heb niks dan goeds te zeggen over Stenden. De school is niet groot, waardoor je iedereen kent. Leraren kennen studenten bij naam, en als er iets aan de hand is kan iedereen je altijd helpen. De begeleiding is erg goed, en de benadering van de stof is erg praktisch.

De school ziet er mooi uit, de docenten zijn aardig, professioneel en behulpzaam. Verder is Stenden erg geschikt als je graag naar het buitenland wilt, omdat er locaties zijn in Bangkok, Bali, Qatar en Zuid-Afrika.

Ik zou Stenden omschrijven als een school met persoonlijk onderwijs, praktijkgerichte opdrachten, internationale studenten, een leuke sfeer en goede begeleiding. Ook worden er vaak leuke activiteiten georganiseerd door de studenten of de school zelf.