do. apr 25th, 2024

5 thoughts on “Maartenscollege in Haren gn

1. Vanaf het begin is er goed contact geweest vanuit de school zelf.
    Er worden op tijd veranderingen e.d. doorgegeven.
    Ze hebben niet teveel loze lessen. Er zijn voldoende activiteiten waaraan leerlingen deel kunnen nemen.
    Wij hebben geen problemen gehad in deze 5/6 jaar die onze dochter daar op school heeft gezeten. Volgens mij worden ze voldoende ondersteund door de leerkrachten.

2. Over het algemeen is de school goed, maar de lokalen zijn een beetje ouderwets en de apparatuur is slecht.
    De sfeer is goed, er wordt nauwelijks gepest en de mentoren zijn bereid eventuele problemen op te lossen.Wel wordt de sfeer af en toe verpest door luidruchtige en te wilde bruggers.
    De leraren verschillen sterk van niveau. De meeste zijn oke, een aantal zijn excellent maar anderen kunnen geen orde houden of uitleggen.
    Er wordt goed omgegaan met mensen die moeite hebben met school, bijvoorbeeld degenen met dyslexie, die krijgen dan RT en/of extra tijd.
    De communicatie tussen de leraren is slecht. Vaak praten de leraren nauwelijks over wat er binnen de school gebeurt, uitgezonderd de mentoren.

3. Het Maartens College is een goede school voor leerlingen die graag iets unieks of naar het buitenland willen. Er zijn veel reizen en elk jaar de mogelijkheid om vrijwillgerswerk te doen. Je leert alles echt goed, het is niet zo dat het allemaal een beetje half werk is. De leraren willen graag dat je slaagt.

4. De sfeer, de leerlingen en de docenten zijn erg leuk. Je doet veel projecten dus bij de tijd dat je in de 5de zit loop je wel ietsjes achter met de exacte vakken. Je leert goed Engels en samen te werken, doordat je de helft van de vakken in Engels hebt en vele projecten samen doet. Je leert ook goed presenteren en schrijven wat handig is voor de Universteit.