vr. mrt 29th, 2024

5 thoughts on “Greijdanus College in Hardenberg

1. Goed onderwijs, maar zeer conservatief

Al een tijdje terug dat ik hier lessen genoot. Zorg en gevoel van veiligheid zijn nagenoeg perfect. Er staan hier altijd mensen klaar als er iets aan de hand is.

Kanttekening en erg belangrijk om in acht te houden is dat deze school vrij conservatief christelijk is. Er heerst één lijn, en aan die lijn moet je voldoen, anders val je vrij snel buiten de groep. Als iemand met een relatieve afstand tot het geloof, en in ieder geval tot de kerk, heb ik dit wel eens als schadelijk en spijtig beschouwd. De mensen zijn grotendeels uit één stuk hout gesneden, en er is weinig plaats voor nuance op het gebied van religie.

Het beschermende element kan ook op een technisch-biologische studie leiden tot aanpassingsproblemen (Evolutietheorie wordt besproken en uitgelegd, maar vervolgens afgedaan als theorie die niet op kan tegen God).

Overigens heb ik altijd goed met de leraren overweg gekund. Ze verstaan allemaal hun vak, leveren goede zorg en het GEVOEL van veiligheid is goed (lees boven)

2. greijdanus hardenberg

Het is een prettige school om naar toe te gaan.
    De veiligheid is goed en je leert er veel.
    Er zijn speciale leraren aangesteld voor het pesten en andere bijzonderheden.

3. mooi gebouw, goede begeleiding

Ik vind deze school best fijn omdat we sinds 2 jaar in een nieuw gebouw zitten. Dit is heel mooi van binnen, het bestaat vooral uit glas waardoor het lijkt alsof je veel ruimte hebt.
    De leraren zijn zeer oplettend en er is altijd wel een leraar in de buurt. Ze geven goede begeleiding bij studiekeuze en bij pestgedrag.

4. leuke en leerzame school

De sfeer op school is goed. Iedereen gaat leuk met elkaar om. De school heeft echter soms wel moeite met bijv. het inlichten van ouders. Brieven die te laat of helemaal niet binnenkomen. Er zijn voldoende vertrouwenspersonen. Het niveau van de lessen is goed. De leerkrachten zijn enthousiast. Er zijn zeker duidelijke regels op school.

5. fijne school met grote betrokkenheid

Het is een fijne school om op te zitten. Bij lesuitval wordt de les verzorgd door een vervangende leraar, en moet je de studiewijzer volgen om het huiswerk bij te houden. Vanaf de 4e en 5e jaar achten ze dat je zelf de verantwoordelijkheid hebt om je huiswerk bij te houden want dat moet je ook op het hbo, en zo bereiden ze je daar op voor. De leraren zijn betrokken en spreken leerlingen aan als ze aan het werk of ergens alleen zitten om hun te helpen.