vr. apr 19th, 2024

5 thoughts on “Augustinuscollege in Groningen

1. Het Augustinus college is een school met een goede sfeer, maar ik vind dat er nog te weinig naar de leerlingen geluisterd wordt en dat de school er te weinig aan doet om de leerlingen verder te laten denken dan de stof. Het gaat nu meer over goede cijfers halen dan dat de stof echt gaat leven.

2. Fijne school, leuke klas en het is wel gezellig. Als je een gedragsstoornis hebt wordt er wel rekening met je gehouden. En er zijn vertrouwenspersonen voor als je iets niet wilt vertellen aan je ouders of mentor. Leraren geven je goed advies.

3. Ik vind het een hele fijne school. Ik vind het niet erg om naar school te gaan. Voor dyslexie krijg je een speciale pas met regels zoals langere tijd of grotere lettertype. Voor persoonlijke problemen is een vertrouwenspersoon. Er zijn ook strenge regels voor te laat komen en spijbelen.

4. Men wil graag het maximale uit de leerlingen halen. Soms werkt dat tegen en zijn deze ambities voor de leerlingen niet haalbaar waardoor de motivatie verloren gaat.
    Het onderwijs team formeert zich na het bezoek van de inspectie steeds meer tot een samenhangend team. Gezamenlijk verantwoordelijk voor het onderwijs resultaat.
    De ict/informatievoorziening vereist nog de nodige vernieuwing.
    De leraren zijn goed bereikbaar voor de ouders.